[O1] Ubywający płyn chłodzacy... Czy to uszczelka głowicy?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • exorryattanty
    Classic
    • 2012
    • 13

    [O1] Ubywający płyn chłodzacy... Czy to uszczelka głowicy?

    Jutro będę miał nr licznika i sprawa się wyjaśni. Rozumiem że wymieniam tarczki z licznika ,który mam + kodowanie i jest ok - nie ma problemu że to od diesla ??? Bo nowa kiera z MF już czeka

    [ Dodano: Nie 05 Paź, 14 08:43 ]
    No i już wszystko jasne licznik ma nr 1Z0920803s więc niema maxidota - widocznie były jakieś podmianki albo licznik od wersji spoza kraju.
    poker omaha casino online casino online automaty online gry hazardowe online ruletka online kasyno internetowe texas holdem!
  • kamilkamien
    Drive
    • 2011
    • 51
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    #2
    [O1] Ubywający płyn chłodzacy... Czy to uszczelka głowicy?

    Witam serdecznie
    Problem jest następujący, podczas pierwszych przymrozków mój płyn chłodzący w połączeniu z woda zamienił się w śnieg. samochód zostawiłem na wolnych obrotach a z racji tego, że nie był lód w układach postanowiłem ruszyć z miejsca bo musiałem pojechać do pracy. Samochód "odmarzł" ale w układzie zaświeciła się kontrolka sygnalizująca brak płynu chłodzącego. Przejechałem w takim stanie ok 10km i po przyjeździe do domu dolałem łączenie do układu ok 2l wody...
    Od tamtej pory regularnie ubywa mi płynu w układzie.
    Z obserwacji, w zbiorniczku wyrównawczym nie mam smalcu, czysty płyn. Na bagnecie sam olej, bez masła a z wydechu zapach normalnych spalin...
    Co może być powodem ubytku? Gdzie szukać "wycieku"

    Komentarz

    • krisoctav
      Rider
      • 2008
      • 417

      #3
      Po pierwsze nie dolewaj wody do układu chłodniczego tym bardziej że idzie zima więc jak będzie minus to wtedy będzie problem.
      Wymień wrecz jak najszybciej cały układ z tego płynu z wodą na ciecz chłodzącą i później szukaj wycieku.

      Komentarz

      • kamilkamien
        Drive
        • 2011
        • 51
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        #4
        woda wyeliminowana, w układzie sam płyn chłodzący. Dzisiaj po pracy zaś zauważyłem kolejny brak w zbiorniczku. Dzisiaj doszedł zauważalny objaw, gęsty, biały dym o takim ni jakim zapachu... Wycieku wizualnie nie widzę nigdzie. Dym po trasie na zagrzanym silniku na max silniku...

        Komentarz

        • pekool
          Rider
          • 2012
          • 321
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          to prawdopodbnie UPG. Sprawdz jeszcze jak dolejesz plyny i ci sie silnik zagrzeje czy nie czuc spalin w zbiorniczku wyrownawczym i czy nie ma tam pecherzykow powietrza, bo te objawy ktore podajesz to wyglada na padnieta UPG. Mialem podobny przypadek w zeszlym roku, tylko ze u mnie wywalalo plyn ze zbiorniczka i objawy jak wyzej wymienilem
          pekool

          Komentarz

          • richi9
            Rider
            • 2011
            • 427

            #6
            czy po wymianie cały czas go ubywa?
            Papier pod spód i niech pochdzi z godzinke . Jeżeli będzie sucho no to juz wiesz...

            Komentarz

            • witachu
              L&K
              • 2011
              • 1319

              #7
              przede wszystkim kolego musi zrobić porządek w układzie chlodzenia, czyli najlepiej zrzucić wszystkio co jest w układzie. nalewając wody do układu raz ze płyn chlodniczy traci swoje własciwości to zimą ci zamarznie a jak silnik sie nagrzeje to poprostu zacznie woda sie gotować i wyparuje. to ze teraz masz dym po odpaleniu silnika, nie musi znaczyć ze to upg. może to wynikac jeszcze zaległości wody w układzie i ucieka to przez wydech a dwa z o tej porze roku w w warunkach jesiennych dość często moze sie zdarzyć ze auto moze czasem dymić na biało, róznica temperatur, wilgotność powietrza itp.
              Zamieszczone przez kamilkamien
              Dym po trasie na zagrzanym silniku na max silniku...
              możesz to jakoś rozwinąc :?:

              za nim zdejmiesz glowice, to tak jak mowiłem zrób porządek z płynem, podjedz do mechanika lub sam ogarnij sprawe. następnie pojeździj jakis czas i zaobserwuj co się dzieje. czy ubywa płynu, jesli tak to jakie ilości w jakich okolicznościach, czy jak zimny bardziej czy jak ciepły bardziej czy moze bez róznicy. jak nie ma tego o czym wspomniał pekool, pecherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym, sladów oleju czy masla na korku wlewu oleju, oleju na bagnecie moze przybywac, gęsty biały dym - ciagły, na postoju, w czasie jazdy itp. To najpierw sprawdz wszelkie weze czy nie są miekkie, połaczenia, opaski zaciskowe, okolice nagrzewnicy, chłodnice - dobrze to wszystko tez sprawdzac w róznych sytuacjach np. po dłuzszym postoju jak auto zimne ale tez na ciepłym, latarka, lusterko sie przyda wejsc pod auto nie zaszkodzi bo tez mozna sporo zobaczyc. jesli nic nie uda sie dostrzec, to zrobić próbe ciśnieniowa. i ja dopiero wtedy jak nic nie da zaczał myslec o zdjęciu głowicy, ale za nim to to zrobiłbym próbę olejowa dla pewności
              miałem GOLF-a IV z AKL-em tez miałem czasem ubytki płynu i sam zawsze znajdowałem ubytki a do mechanika jeździłem i mówiłem gdzie kapie i co ma wymienić
              OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

              Auto Detailing: Dream Car Studio
              (znajdź również na fb)

              Komentarz

              • Skfarek
                RS
                • 2010
                • 4795
                • Octavia I (1U2)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                kamilkamien, obadaj dokładnie chłodnice czy w którymś miejscu nie jest rozszczelniona.
                Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                Komentarz

                • dragster
                  Elegance
                  • 2009
                  • 895
                  • Honda

                  #9
                  Częste są przypadki uszkodzenia UPG w 1,9 TDI? Przy jakiem przebiegu zdarzają się? Czym może być spowodowane uszkodzenie UPG?
                  Silnik R18A2.
                  http://www.dadrl.org.uk
                  http://www.lightmare.org

                  Komentarz

                  • igor33c
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 115
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez dragster
                    Częste są przypadki uszkodzenia UPG w 1,9 TDI? Przy jakiem przebiegu zdarzają się? Czym może być spowodowane uszkodzenie UPG?
                    UPG to uszczelka która zużywa się przez normalną eksploatację, niestety czeka mnie wymiana :evil:

                    Komentarz

                    • dragster
                      Elegance
                      • 2009
                      • 895
                      • Honda

                      #11
                      Mnie chyba też tylko, że dopiero nalatane 130 tys.
                      Silnik R18A2.
                      http://www.dadrl.org.uk
                      http://www.lightmare.org

                      Komentarz

                      • samtech84
                        Elegance
                        • 2008
                        • 988
                        • Octavia I (1U2)
                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez igor33c
                        Zamieszczone przez dragster
                        Częste są przypadki uszkodzenia UPG w 1,9 TDI? Przy jakiem przebiegu zdarzają się? Czym może być spowodowane uszkodzenie UPG?
                        UPG to uszczelka która zużywa się przez normalną eksploatację, niestety czeka mnie wymiana :evil:
                        Padnięcie UPG wcale nie jest normalne. Zazwyczaj jest to spowodowane osiadaniem głowicy.

                        Komentarz

                        • rbotor
                          Classic
                          • 2013
                          • 15

                          #13
                          Kiedy wymieniałeś pompe wody ? Ja miałem podobnie i okazało się że pompa się skończyła i zaczęła puszczać wodę z układu. Warte sprawdzenia.

                          Komentarz

                          • dragster
                            Elegance
                            • 2009
                            • 895
                            • Honda

                            #14
                            Pompa wody wymieniona razem z rozrządem przy 90 tys. Układ chłodzenia raczej szczelny bo przy odkręcaniu pokrywy ze zbiornika wyrównawczego jest głośne syknięcie. Wczoraj dolałem ok. 200ml, zobaczymy co będzie się dziać. Zdarzało się też rano na siwo zadymić. No to chyba jednak uszczelka.
                            Silnik R18A2.
                            http://www.dadrl.org.uk
                            http://www.lightmare.org

                            Komentarz

                            • groochas
                              Classic
                              • 2010
                              • 22

                              #15
                              To ze wymienialeś pompe o niczym nie świadczy. Miałem podobny problem, ubywało płynu, nigdzie nie było widać wycieku i już mechaniory ostrzyły dzide na wymiane uszczelki pod głowicą.

                              Okazało się, że nowa (oryginalna) pompa wody po 5 tyś przebiegu zaczęła puszczać płyn w czasie jazdy. Warto sprawdzić czy po zagrzaniu silnika nie ma słodkawego zapachu z okolic pompy wody.
                              Była O1, 1,9tdi 144 km, 308nm

                              Komentarz

                              • dragster
                                Elegance
                                • 2009
                                • 895
                                • Honda

                                #16
                                Silnik i układ chłodzenia obejrzany dziś z każdej strony dokładnie. Zero wycieków. Diagnoza: trza bedzie zrobić UPG i sprawdzić głowicę.
                                Silnik R18A2.
                                http://www.dadrl.org.uk
                                http://www.lightmare.org

                                Komentarz

                                • rafalus
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1138
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Ja obstawiam pompe wody.
                                  nowy cSIMC od Aliego
                                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                  Komentarz

                                  • dragster
                                    Elegance
                                    • 2009
                                    • 895
                                    • Honda

                                    #18
                                    Była dokładnie obejrzana z każdej strony :shock: W zimę zdarzało się zadymić na siwo. Układ trzyma ciśnienie. Mam nadzieję, że nie ma mikropęknięć na głowicy po podobno w 1,9TDI też się zdarzały.
                                    Silnik R18A2.
                                    http://www.dadrl.org.uk
                                    http://www.lightmare.org

                                    Komentarz

                                    • blaster
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 69
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      re

                                      Ja Miałem wyciek na króćcu nad skrzynią biegów miała plamy z glikolu.

                                      Komentarz

                                      • piotr303
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 53

                                        #20
                                        dragster, czy nagrzewnicę też sprawdziłeś?
                                        Jak nie sprawdzałeś nagrzewnicy to watro ją sprawdzić bo też często lubi tam puszczać.
                                        Cechą charakterystyczną dla uszczelki pod głowicą są tzw. "przelewające się kamyczki", "bulgotanie" w okolicy podszybia co świadczy o zapowietrzaniu się układu a że przy nagrzewnicy jest najwyżej to słychać tam dość specyficzny dźwięk przelewającego się płynu przy dodawaniu gazu. Są też inne objawy uszkodzonej uszczelki ale już pewnie o tym czytałeś.

                                        Komentarz

                                        • aniol
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 5228
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #21
                                          dragster, Dużo pomysłów koledzy podpowiedzieli to i ja coś dodam z mojego doświadczenia z upg.Ze zbiorniczka wyrównawczego od strony podszybia wychodzi rurka,tam ulatnia się ciśnienie jak jest za wysokie.Sprawdz czy na dole podłużnica nie jest ochlapana płynem.Mi właśnie tam wyciskało płyn jak walneła upg.
                                          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                          Pozdrawiam ANIOL

                                          Komentarz

                                          • M@rian
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 10

                                            #22
                                            Panowie mam taki problem. Dwa lata temu kupiłem O I Tour 1.6 z bardzo niewielkim przebiegiem trochę ponad 60 tyś. Udokumentowane w ASO, wszystkie przeglądy wymiany itp... Pojeździłem trochę, zmieniłem oleje i przy około 70 tyś zrobiłem rozrząd (w sumie nigdy człowiek nie jest pewien czy przy przebiegu nie kręcone). Po wymianie rozrządu stwierdziłem, że jednak mógł być faktyczny bo zużycie niewielkie. Rozrząd robiłem u mechanika z założeniem, że wkładam orgyginały. Pasek z tego co pamiętam continetall lub skf pompa wody Ruville, wszystko robiłem u mechanika sprawdzonego do którego mam zaufanie. Dostałem pudełka po częściach, rachunki itp. Za kilka miesięcy pojechałem wymienić oleje i zgłosiłem problem, że przy zimnym silniku po odpaleniu słychac jakby tarcie łożyska lub cos podobnego. Mechanik stwierdził, że wygląda to jakby była pompa wody - zdzwił się bo w końcu ze 3 miesiące temu ją wymieniał, ale przyjął zlecenie wyciągnął pompę i założył nową - starą zareklamował bo rzeczywiście puszczała wodę, kasę oddał, za robotę nie wziął nic. Zgłaszałem, mu też przy tym, że w sumie ze dwa razy na rok musiałem uzupełniać G12 bo ubywało i zapalała się kontrolka. Po około roku od wymiany ponownej pompy wody (tym razem włożył chyba SKF jeżeli dobrze pamiętam) problem sie powtarza. Na zimnym silnika słychać jakby ocierające się łożysko czy coś takiego i mam obawy, że może być powtórka z rozrywki. Płynu chłodzącego również dolewałem ze dwa razy w ciągu roku. Czy to normalne, czym to może być spowodowane ??? Mam do chłopa spore zaufanie, raczej zna się na fachu i wie co robi. Z góry dzięki za podpowiedzi.
                                            PS. Rozrząd wymioniony kompletny razem z napinaczami przy 70 tyś, teraz 90 tyś. przebiegu.

                                            Komentarz

                                            • dragster
                                              Elegance
                                              • 2009
                                              • 895
                                              • Honda

                                              #23
                                              blaster, piotr303, aniol, dzięki za rady , ale sucho wszędzie.

                                              A to bulgotanie występuję czasem jak zgaszę silnik, w nocy kiedy jest cicho słychać jak coś się przelewa w okolicach podszybia od strony pasażera. Co to może tak bulgotać?

                                              I jeszcze jedno: kiedy jeżdżę wolno to płynu ubywa bardzo powoli, ale kiedy szybko to ubytek jest znaczny.
                                              Silnik R18A2.
                                              http://www.dadrl.org.uk
                                              http://www.lightmare.org

                                              Komentarz

                                              • pekool
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 321
                                                • Octavia I combi (1U5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                #24
                                                mailem podobnie, przy spokojnej jezdzie plynu ubywalo mniej a przy ostrzejszej szybciej i bylo widac plame z przodu po prawej stronie. Plyn chlodniczy wywalalo przez zbiorniczek wyrownawczy. Jak odkrecalem nakretke za zbiorniczka to malo co sama nie wyskoczyla, takie bylo cisnienie w srodku i bylo czuc spaliny w oparach plynu
                                                pekool

                                                Komentarz

                                                • dragster
                                                  Elegance
                                                  • 2009
                                                  • 895
                                                  • Honda

                                                  #25
                                                  pekool, i finalnie była UPG do roboty?
                                                  Silnik R18A2.
                                                  http://www.dadrl.org.uk
                                                  http://www.lightmare.org

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...